15 februari 2007

Ont, det gör ont.

Aj! Aj! Aaaaaj!

Magnus Carlsson sjöng inte alls ut idag under dom första scenrepen, han har halsont. Han kurerar sig ordentligt och ska ta det lugnt fram till på lördag. Carlsson verkar dock inte alltför nedslagen av detta utan genomförde sina dansrutiner som han skulle och sjöng de toner han kunde i falsett (dock med en viss grimasering...).

Och angående Mange C...
- Rickard Engfors delade ut bygghjälmar till Magnus entourtage för att skoja till det här med ljusrampen som kommer ner mitt i låten. Mats Pelli var dock skeptisk till att ta på sig sin och strök sig ängligt över det stajlade håret. Men herr Engfors övertalningsförmåga är skarp och snart satt Mats Pelli (jaja, jag vet, numera Carlsson) där med en orange hjälm.

- Äkta paret Carlsson har förresten båda anammat det här med höga svarta utanpåstövlar. Killarna stövlade stolt runt i sina höga svarta på repetitionerna under förmiddagen. (Shit, vilken dödsviktig info jag kommer med....snart dags för The Attic & Tessan G).

3 kommentarer:

Oswald sa...

Men det är den här informationen vi älskar!

Mera Mats Pirelli...förlåt Pelli...förlåt Carlsson i Schlagerbloggen. :))

Anonym sa...

Ja, exakt! Mer info om ALLT! :D

Stackars stackars Magnus. Det var ju i år han skulle vinna. Hmm... Men VEM hade STORA halsproblem förra året? Tralalalalala... ;D

Men VAD har han på sig? Ridbyxor och ridstövlar? Hoppas han har snyggare kläder på lördag...

Oswald sa...

Det ironiska är ju att han har sin bästa låt någonsin som jag totalälskat från första stund...och jag har också alltid velat att Magnus ska vinna Melodifestivalen...och så hoppas jag ändå på The Ark till Helsingfors nu.
Märkligt.

Men Live Forever är liksom mera en hit. En poplåt som inte klibbar fast vid första lyssningen (även om den genast sitter...om du förstår skillnaden) och som man bara vill dansa till liksom...inte så mycket Mellovinnare.

Äsch, jag vet inte.
Men HOPPAS han vinner lätt på lördag och att halsen är bra!!

Däremot vet jag inte om det är så smart att anställa sin man som stylist på heltid... Det här med par som jobbar ihop kan ofta leda till att den "drabbade" parten inte vågar säga ifrån. *host*