18 mars 2007

UK is Flying the Flag

Vad är det med Eurovision Song Contest och flygvärdinnor?
I Sverige hade vi tjejerna bakom Lustans Lakejer, för några år sedan hade vi de där tre transorna i Sestre från Slovenien och i Danmarks uttagning i år fanns en låt som hette Copenhagen Airport...
...och från och med igår kväll är dessutom den definitiva flygvärdinnelåten klar får Helsingfors.

I Storbritanniens uttagning Making Your Mind Up (MYMU) vann nämligen inte Ola Salos gamle polare - The Darkness sångare Justin Hawkins - som alla misstänkt innan (synd för vår svenska eventuella extrapublicitet kanske?) och inte heller snubben från East17.

Nope. Vann gjorde istället gruppen Scooch (en form av Steps-light) med låten Flying the Flag som kan vara det mest tacky och camp framträdandet sedan...well...jag tror inte jag kommer på något!

Självklart kan man ju tycka det är trist för tävlingen i Storbritannien, när man väljer skicka något lika främmande från dagens brittiska toplista som Eurovision är för den genomsnittlige britten...men va fan. Ingen kan ju i alla fall klaga på att det här är tråkigt.

Min åsikt är att minst ett bidrag i Eurovision varje år måste få vara så här...speciellt i år bland alla gitarrer...och då kan det lika gärna få vara Engelsmännens. Min gissning är dessutom att det kommer gå bättre för dem än någonsin!

Would You Like Someting to Suck Off While Landing, Sir?

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Min gissning är dessutom att det kommer gå bättre för dem än någonsin!" blir lite svårt för dem att leva upp till, då UK vunnit fyra gånger redan...

Men helt klart kommer de att stå ut i myllret av brölande gitarrer, och kan nog slåss i topp-5 om de har en hygglig show on the night.

Dock inget jag nånsin skulle stoppa i MP3-spelaren... Men på gaydiscot kanske de lurviga skulle svängas i ett par-tre minuter!

/Pelle

Oswald sa...

Helt rätt - fel av mig.

Vad jag menade - men inte skrev av någon anledning - var att jag tror det kommer gå bättre för dem "än på länge"...syftandes på de kassa placeringar de haft sedan Katrina and the Waves, typ.

Självklart är detta ingen vinnarlåt - men pjloj och idiotlåtar går alltid bättre än mediokert.

Men jag tror väl egentligen kanske bara på topp tio. Inte mer.

Anonym sa...

Så är det nog. Visste nog vad du menade...

BTW; får jag rätta mig själv också: UK vann ju delat 1969, så fem segrar har de väl...

Jag undrar hur Terry Wogan kommer att kommentera detta bidrag i BBC, den 12:e maj - tror INTE han är speciellt imponerad...

För er som inte hört denna guru kommentera en ESC-final, kan jag verkligen rekommendera ett besök på YouTube eller liknande. Han ensam drar nog ett antal miljoner tittare, då landet i övrigt verkar snudd på ha gett upp hoppet om att placera sig väl.

Den sång som verkligen borde ha vunnit, men som inte gjorde det (i mitt tycke) är "(Ooo ah) Just A Little Bit" - även om live-framförandet darrade betänkligt!

Annars har de haft ganska rättvisa resultat, om sanningen ska fram, trots alla Öst-Europa-röstar-alltid-på-varandra-konspirationsteorier.

/Pelle