02 mars 2007

R2s Rapport från Schlagersoffan v5 (två)

a.k.a Minns du havet? Minns du sången? Minns du hur det gick i Andra Chansen förra gången?

Jo jag vet...
Så här dags i schlagersoffan borde det dykt upp en hel del betyg på morgondagens låtar, men jag kände helt enkelt att det fick räcka och gick på bio istället!
R1 har däremot berättat vad han tycker på QX.se som vanligt, samt gjort den obligatoriska publikundersökningen i Nyköping, medan mina åsikter i stora drag om Andra Chansen står sig från inlägget tidigare i veckan.

Tänkte istället bara påminna er om vilka låtar som gått vidare genom Andra Chansen tidigare Melodifestivaler, så kan ni kanske ha det lite som en riktlinje när ni röstar i morgon. På vilket sätt får ni avgöra själva…

Här är de i alla fall…alla de tio som halkade in på ett bananskal och därefter fick mer eller mindre stor plats i schlagerhimlen.

2002


Barbados & Jan Johansen

2003


Alcazar & Bubbles

2004


Shirley & Andrés

2005


Alcazar & Linda

2006


Rednex & Magnus Bäcklund

3 kommentarer:

eurofivestar sa...

Åh vad deprimerad jag blir. Jag skulle betala dyra pengar för att få en Alcazar, Shirley, Barbados, Rednex eller även Linda eller Bubbles i årets final :(((
Det är ju just sådana poplåtar som saknas just nu...

Anonym sa...

Också värt att notera är att bara en enda gång har ett bidrag som inte tävlat i första eller sista deltävlingen gått vidare från andra chansen och det var Alcazar 2003. Ganska märkligt.

Anonym sa...

Jag tror att Sonjas låt kan vara en sådan som man behöver höra ett par gånger för att verkligen fastna för. Går hon till final hamnar hon högre än de andra balladerna, det är jag rätt övertygad om.

Annars...är jag benägen att hålla med föregående talare. Finalen är trist i år.

/Emma