08 februari 2007

Har någon Lust för Lakejerna?

Lustans Lakejer plus två dansande damer (varav en är tjejen som har huvudrollen i mellanaktsmusikalen) som åmar sig kring Johan Kinde.
Kinde i sin tur ser ut som han verkligen VILL slå…eller i alla fall äta upp…The Ark i vad som känns som ”Årets Evan-fast-med-doft-av-Orup” i min bok. Med BWO-driv. Eller nä, nu sa E det: En hetero-Evan med mörkare röst.

Fast egentligen är det nog bara 100% Lustans Lakejer.
Det är bra. Det växer. Det har handklappningar. De kastar av sig kläderna i höjningen. Det är bra på riktigt. Men räcker det? Det är ju inte schlager någonstans…men vad är det nuförtiden? Grymt svårtippat. Kanske sitter det massa gamla Lustans-fans därute som bara längtar efter det här? Eller så blir det som vanligt när mina polare A&A gillar något: Näst sist.
För mina polare kommer älska det här…det är jag säker på! Uppdaterad 80talssynth på svenska med rejäl bas…that’s my buddies. Men telefonröstarna? Svårt.

Bonus: När pyrotekniken smäller av i slutet hoppar presskåren 10 meter upp från stolen och E’s lock för örat han haft i en vecka släpper…

2 kommentarer:

Pelle Albertsson sa...

Självklart har man lust för lakejerna. 80talets bästa svenska band ger hela musikfestivalen lite äkta glitter och glamour. Och givetvis ska det röstas.

"Det är ju inte schlager någonstans" - men snälla inse att tävlingen heter melodifestival och inte schlagerfestival. Vad vann i fjol - inte var det schlager iallafall. Vad har vunnit de senaste - 10(?) åren inte schlager! Nä, jag hoppas på en riktigt stark låt från Kinde & co.

Oswald sa...

Ingen behöver påminna mig eller Ronny om att det inte är en schlagertävling - men kollar hur folk röstar!
Vad jag menade var: Räcker det med en bra låt? Röstar inte "folk" bara på schlager ändå tillslut?

Det handla inget om att JAG (eller R1) bara vill se schlager i festivalen.