08 februari 2007

Har De Det Som i en Liten Ark?

Jag älskar det här.
Jag är helt opartisk.
Nästan.
Men det ÄR verkligen det här vi ska skicka till ESC i år.
Det är bara så.
Det är pure glamrock. Det är kvällens bästa röst. Det är solo på glittrande gitarrer. Det är Ola överallt på scenen. På knä. I hissen. Längst fram rockandes med grabbarna. Slutet är grymt – och till och med lite koreograferat.

Men okej. Den är kanske inte perfekt vid en första lyssning. Den saknar ju Melodifestivalens givna struktur med vers-brygga-refräng och nej…och det här är viktigt att veta: Det här är inte ett ”Evighet”-ögonblick när allting redan är avgjort och ingen Globenfinal behövs. Långt ifrån. De kan säkert hamna tvåa/trea efter Nannes och Andreas Johnssons (och Ugglas?) låtar i mars.
Därmed inte sagt att det inte borde vara ett sådant ögonblick. För i min värld så är det det här vi ska skicka till Finland.
Snälla, kan inte alla andra förstå det också??

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ser ingenting av din text... väl taskiga färgval tycker jag

Oswald sa...

svart text på gul bakgrund ska ju ändå vara det som syns bäst av alla kombinationer?
Har du andra färger, eller?
Har hört att någons dator visade allt som blått?

Anonym sa...

Hoppas innerligt att dom kör sitt The ark stuk...

Jag skall rösta som bara den...
Helen, 31