08 maj 2007

Korta Reflektioner om Grekland

* Det här är precis så som Eurovisionslåtar i toppskiktet brukar låta (eller har låtit de senaste åren) och är därför svårt att inte tycka om.

* Det här är samtidigt Sakis och Elenas låtar, koreografier och nummer ihopmixade till ett enda - men med en lite osäkrare sångare.

* Killen kan dock helt klart vicka på höfterna och de blå tygbitarna (iofs också lite snott från Elena...men även lite i samma stil som Sertab och Magnus Carlsson använde sina tygbitar/gummiband...och även Armenien i fjol väl?) ser jäkligt snyggt ut.

* De Grekiska fansen är helt galna på läktaren, och till skillnad från den stackars Litauiskan som repade nyss (med i mitt tycke en av årets mest sövande Santana-låtar) då knappt ingen applåderade, så får Sarbel istället vrål, jubel och flaggviftningar.

Fråga man ställer sig: Fungerar det här konceptet fortfarande?
Sammanfattning i fem ord: Ful sång av snygg grek.
Vinstchans: Nope. Det har jag svårt att tänka mig.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också drabbats av skeptikersjukan trots att mina favoriter för en gångs skull får representera Sverige. Usch, gilla rinte den känslan alls. Är grymt avundsjuk på att ni är på plats! Vill också!!

Anonym sa...

"stackars lettiskan" = "stackars litauiskan"?

Oswald sa...

Ja, här är en helt fantastisk stämning...och The Ark är ju gigantiska här i Finland. Bara inte i förhandssnacket.

Självklart menade jag Litauen. Usch. Jag är värdelös när jag ska skriva saker snabbt. :(
Jag ber såklart om ursäkt!

I fortsättningen ska jag tänka:
Lettland = Hattar
Litauen: Stol

Anonym sa...

Sammanfattning i fem ord: Snygg sång av sliskig grek. snarare :D

Oswald sa...

Tycker du?
Jag tycker inte hans röst höll...men att han är rätt söt.