01 februari 2007

Anna - Årets Kikki!

Sedan jag hörde Anna Books Samba Sambero första gången har jag inte kunnat få den ur skallen. Den sitter som ett schlagerlim. Knappast något man med stolthet skulle slänga på stereon i vanliga fall - men med lite alkohol i kroppen är det ju sådana här låtar som ÄR Melodifestivalen. Precis som med Kikki Danielssons låt ifjol. Man vill absolut ha den i Globen - och efter fjorton drinkar på Lino eller Castro - men sedan räcker det.
Det är låtar som liksom påminner om hur Melodifestivalen var på åttiotalet när man var liten...
...och visst är det PRECIS det folk vill ha av Anna i år?
En uppdaterad ABC med inslag av Let's Dance-rytmer!!
Bara hon håller tonen så ska hon nog kunna jazza hela vägen till Globen på lördag.

Elin Lanto känns ABBA utan att vara ABBA alls....det är bara Money, Money-grejen...det känns mera shownummer a' la' Tango, Tango faktiskt...utan att vara det på något sätt heller. Skumt. Men absolut inte dåligt. Kan förmodligen bli hur-skoj-som-helst att titta på.

Addis Black Widow är bara ett enda stort varför???? i min värld. Det var denna platsen som Markoolio-låten borde fått.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ååh. Tralalalala! Jag vet redan att jag kommer att ÄLSKA Annas låt! Och det där med 80-talet...när man listar sina schlagerfavoriter är ju i princip alla låtar från 80-talet, det är ju så Melodifestivalen ska låta! :D